Wordt ik uit huis geschopt als mijn moeder overleden is?Zo NEE, wordt de huurprijs dan hoger?

Ik ben 26 en woon al 20 jaar met mijn moeder.Huis staat ook op haar naam en het is een huurhuis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Antwoorden (9)

Er zijn verhuurders die in dit soort gevallen u in de woning zouden laten wonen. In het uiterste geval zal men u een passende woning aanbieden. U diende wel ingeschreven te staan in de gemeente en ook op dat huisadres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige woningbouwverenigingen laten in zo'n geval de medebewoners in het huis wonen. Je krijgt dan wel een nieuw huurcontract.

Informeer bij de woningstichting wat hun beleid is in deze en wat je eventueel als voorzorg zou kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd zo geweest, dat als een inwonend kind de laatste 2 jaar op hetzelfde adres stond ingeschreven, dat deze dan in het huis mocht blijven. (Het huis moet dan wel op de andere naam komen te staan)
Ik weet ook dat men daar verandering in wilde aanbrengen, als het een schaarse (bijvoorbeeld een goedkope gezinswoning) betrof, bestemd voor gezinnen met kinderen.
Of dat ook gebeurd is weet ik niet.
Overigens wordt niemand het huis uitgeschopt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is groot dat de huur wordt opgezegd.
En een huurverhoging is ook heel goed mogelijk, vooral als het huis voor veel minder verhuurd wordt als gelijke woningen. Dit mag bijgetrokken worden als er een nieuwe huurder komt, wat jij dan zou zijn
anneliez
13 jaar geleden
Je moet heel snel de woning op beider naam laten zetten.
Onze woningbouwvereniging zegt het contract dan op.
Als je officieel medehuurder bent, is het gevaar in ieder geval, overal, geweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent volwassen, dus je moet je als medehuurder melden.

Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom worden zij niet gezien als gezamenlijke huishouding en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een kind bij de ouder(s) in om deze te verzorgen, dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een gezamenlijke huishouding en kan wel een verzoek tot medehuurderschap worden gedaan bij de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht zal de verhuurder de huur door laten lopen, daarnaast als je medehuurder bent,
Als je er 20 jaar woont,geeft dat rechten, en heus niet alleen het aanrecht.
Ik neem aan dat je op dit adres ingeschreven staat.
Dat maakt je positie sterk, huurders zijn geen voetballen, je zult er niet zomaar uitgezet kunnen worden, vooral niet als je naadloos de huur doorbetaalt, daarmee creeer je overigens ook rechten.
Beroep je bij de noodzaak voor een huurvergunning op het feit dat het al 20 jaar ook jouw huis is.
Vergeet niet om HUURSUBSIDIE aan te vragen!
Ook gas water , licht, kabel etc, omzetten.
Veel sterkte !!

Toegevoegd na 3 minuten:
Beroep je op het gegeven dat het een doorlopende huur is en verhogingen dan dus niet toegepast mogen worden.
Laat je medehuurderschap vastleggen VOOR overlijden van je moeder, haar toestemming zal nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kan niet uit het huis geschopt worden. Je kunt nl aantonen dat je al 20 jaar op het adres woont. Je kunt ook niet tussendoor een huurverhoging krijgen. Dat kan alleen bij een woningverbetering door de verhuurder of per de maand juli
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat veel voor jou verontrustende onzin bij deze antwoorden. Het antwoord voor mij lijkt mij het enige juiste.
Huurders worden vrij goed beschermt in dit land.
Als je echt zekerheid wilt zou ik even contact opnemen met de huurcommissie.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb nog even verder gezocht, zie de andere links.
O.a. een deel uit ons burgelijk wetboek.
Je kunt dus niet zonder meer er uit worden gezet. Wel zijn er bepaalde eisen waaraan je moet voldoen om er te mogen blijven wonen.